TAX MANAGER, BR TAX COMPLIANCE TEAM
Descrição da oferta de emprego
Key job responsibilities - Responsible for managing day-to-day Tax Compliance reporting for key Amazon group entities.
This includes overseeing tax activities related to ICMS, ICMS-ST, IPI, PIS, COFINS, ISS, and the submission of ancillary obligations ('obrigações acessórias') such as CIAP, GIA, Sped-Fiscal, GIS, EC, Inventory, Bloco K, and EFD Contribuições, among others.
Additionally, responsible for coordinating tax compliance activities, ensuring adherence to company deadlines and internal controls.
- Working closely with cross function teams and designing or improving tax compliant processes.
- Evaluating the tax effect and implications of business initiatives, contemplated transactions, and business proposals, from a tax compliance perspective.
Also, active participation in company projects, resolving doubts and proposing tax paths and solutions.
Working on various projects impacting the future strategy of the indirect tax function to minimize/mitigate adverse litigation.
- This role is expected to create and review company metrics, manage taxes, and identify potential risks.
- Work with other stakeholders, including Accounting, to prepare tax calculation records, reconcile tax returns, and ensure accuracy.
BASIC QUALIFICATIONS - Experience working in a large public accounting firm or multi-national corporate tax department - Master's degree in accounting, finance, business or related field - +10 years of relevant tax experience in a corporate environment, public accounting firm or major law firm.
- Significant experience in Brazil (ICMS, ICMS ST, PIS, COFINS and ISS), international taxation concepts, and knowledge of VAT in LATAM is a plus.
- Understanding of or practical experience related to digital and marketplace businesses.
- Strong communication skills with the ability to articulate complex tax laws in a business setting, both in Portuguese and English, including the ability to communicate effectively, participate in daily video conferences, write, and understand emails.
Spanish proficiency is a plus for the position.
- Knowledge in Oracle and Synchro.
- Advanced knowledge of Microsoft Excel is required (you'll be tested on your Excel skills).
PREFERRED QUALIFICATIONS - SQL, Alteryx, Python, skills is a plus for the position.
Detalhes da oferta
- amazon
- 13/11/2024
- 11/02/2025
Garantir atualização e revisão periódica da política anticorrupção, código de ética e conduta e demais documentos relacionados... contribuir para a implementação do programa de compliance, garantindo a consolidação e aprimoramento dos mecanismos previstos, relacionados à política anticorrupção, ao código......
Our reputed client trusts years of experience and team expertise in hiring the right calibers in the right place... organizing duty roster of service staff - maintaining quality standards - ensuring compliance with health and safety regulations we request interested applicants register on the oman jobs......
Experience in conducting market research, competitor analysis, and evaluating new market opportunities... (mandatory) - strong knowledge of electronic commerce / acquiring and payments... modalidade de trabalho: hibrido (2x por semana no escritório)... demonstrated ability to balance technical and commercial......
Executar funções de atendente de telemarketing receptivo... fazer atendimento via, telefone, whatsapp, e-mail e chat... vaga atendente de telemarketing fortaleza (vaga telemarketing receptivo em fortaleza) enviar currículo via e-mail para: talk telemarketing fortalezaou entregar currículo (cv): na sede......
A empresa fica localizada em são josé/sc... a proposta salarial é de r$3... e será incrível se você tiver:conhecimento em power bi;conhecimento em sql... 500,00 - clt e a empresa também oferece os benefícios de va ou vr (r$530,00) + vt + seguro de vida + plano de saúde + convênio odontológico + convênio......
Requisitos do trabalho ensino fundamental completo; cnh b... se você é uma pessoa com deficiência e está em dúvida se alguma das nossas vagas é pra você, fique tranquilo... você pode se candidatar a qualquer uma delas! venha com a gente construir o futuro da mobilidade!... responsabilidades e atribuições:......
**atenção: candidate-se somente se realmente tiver interesse**você está buscando uma carreira emocionante e dinâmica, onde você pode prosperar, mesmo sem experiência prévia na corretagem? se sim, esta oportunidade é para você!buscamos profissionais visionários, com espírito empreendedor, determinados......
Atuação híbrida 03 vezes por semana no bairro parque anhanguera/ sp tempo de projeto: 12 meses contratação clt + benefícios requisitos mandatórios:- experiência em desenvolvimento com a plataforma mulesoft (mínimo 4 anos);- habilidade para desenhar, desenvolver e entregar apis utilizando o anypointstudio......
Outros dados de posição 100% trabalho remoto a distância, home office (90 dias contrato + clt)segunda a sexta das 8:00 as 17:30 e nos sábados das 8:00 as 12:00... responsabilidades:- prospectar e qualificar leads potenciais, desenvolvendo relacionamentos sólidos eduradouros com os clientes......
Ter habilidades de liderança e tomadas de decisões de forma rápida... forma de trabalho: presencialbairro: praia vermelha ilha grandehorário de expediente: de segunda a sexta-feira das 07:00 às 16:00 (com 01:00 de almoço)informações adicionais:- noções de amarrações e tarefas marítimas;- ter experiência......